OKK bygger i Holmestrand

Lese original

USBL Utbygging AS har inngått kontrakt med OKK Entreprenør AS om bygging av 27 leiligheter med tilhørende parkering.

- Dette er et spennende prosjekt som vi har jobbet lenge sammen med arkitekt og byggherren for å optimalisere, og vi er svært glade for at dette kommer i gang. Vi ser frem til et godt og nært samarbeid med byggherren, sier regionsleder Yngvar Sveinung Brekke.

Prosjektet utføres i totalentreprise og har en verdi på ca 36 millioner kroner.

Arbeidene starter i desember 2012 og skal være ferdigstilt ved årskiftet 2013/2014.

Prosjektet tegnes av FuthArk-Arkitekter.

OKK Entreprenør AS er et tradisjonsrikt entreprenørselskap grunnlagt i 1945 og er i dag blant de største entreprenørene i Norge. Selskapet er siden høsten 2012 eid av NCC Construction AS. OKK er lokalisert i Oslo med regionskontor i Drammen og Tønsberg. Totalt er det ca 350 ansatte i konsernet som omfatter Haandverkerne AS og Noveta AS. Konsernet har en samlet omsetning på 850 millioner kroner (2009).

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.