Organisasjonsendringer i NCCs boligvirksomhet

Lese original

I forlengelsen av NCC Housings arbeid med å bygge og utvikle sterkere markedsposisjoner, er det besluttet å samordne de to boligforretningsenhetene i Norge og Danmark.

Torben Modvig, adm. direktør for NCC Bolig i Danmark, tar i den forbindelse over rollen som sjef både for NCC Bolig AS i Norge og NCC Bolig AS i Danmark. Endringen er gjeldende fra og med 1. februar 2015.

Torben Modvig har vært ansatt i NCC siden 2009, og har arbeidet innen bygge- og eiendomsbransjen de siste femten årene.  Han er utdannet sivilingeniør fra Danmarks Tekniske Universitet og eMBA fra Copenhagen Business School.

- Både Norge og Danmark er markeder med stort potensiale for NCCs boligutviklingsvirksomhet, og det er helt klart en rekke synergier og muligheter for å jobbe mer effektivt som én organisasjon, sier Joachim Hallengren, direktør for NCC Housing BA, NCC AB.

Kontaktinformasjon:
Kommunikasjonssjef Tove Borchgrevink, NCC Bolig AS, telefon + 47 918 39 852.

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett av Nord-Europas ledende selskaper innen bygg, eiendomsutvikling og infrastruktur, med en omsetning på NOK 52 mrd og 18 000 ansatte i 2014. NCC er børsnotert på Nasdaq Stockholm.

Tags:

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no