Organisasjonsendringer i NCCs boligvirksomhet

Lese original

I forlengelsen av NCC Housings arbeid med å bygge og utvikle sterkere markedsposisjoner, er det besluttet å samordne de to boligforretningsenhetene i Norge og Danmark.

Torben Modvig, adm. direktør for NCC Bolig i Danmark, tar i den forbindelse over rollen som sjef både for NCC Bolig AS i Norge og NCC Bolig AS i Danmark. Endringen er gjeldende fra og med 1. februar 2015.

Torben Modvig har vært ansatt i NCC siden 2009, og har arbeidet innen bygge- og eiendomsbransjen de siste femten årene.  Han er utdannet sivilingeniør fra Danmarks Tekniske Universitet og eMBA fra Copenhagen Business School.

- Både Norge og Danmark er markeder med stort potensiale for NCCs boligutviklingsvirksomhet, og det er helt klart en rekke synergier og muligheter for å jobbe mer effektivt som én organisasjon, sier Joachim Hallengren, direktør for NCC Housing BA, NCC AB.

Kontaktinformasjon:
Kommunikasjonssjef Tove Borchgrevink, NCC Bolig AS, telefon + 47 918 39 852.

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett av Nord-Europas ledende selskaper innen bygg, eiendomsutvikling og infrastruktur, med en omsetning på NOK 52 mrd og 18 000 ansatte i 2014. NCC er børsnotert på Nasdaq Stockholm.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.