Peter Gjörup ny sjef for NCC Construction i Norge

Peter Gjörup (48) er ansatt som ny sjef for NCC Construction AS i Norge. Han etterfølger Sven Chr. Ulvatne som har valgt å forlate NCC. Peter Gjörup tiltrer stillingen førstkommende mandag 1. oktober 2007, rapporterer til konsernsjef Olle Ehrlén og blir en del av NCCs konsernledelse.

Peter Gjörup er sivilingeniør med eksamen fra Kungliga Tekniska Högskolan og har vært ansatt i NCC siden 1984. Fra 1996 har han hatt ulike jobber som regionsjef, senest som sjef for Region Norrland i NCC Construction i Sverige.

Sven Chr. Ulvatne har som tidligere meldt valgt å forlate NCC og går i stedet over til BackeGruppen i Stavanger. Sven Chr. Ulvatne står til NCCs disposisjon i sin seks måneders lange oppsigelsestid, noe som betyr frem til 23. februar 2008.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.