Satser på byggeskole for barn

For fjerde året på rad gjentar NCC suksessen med å arrangere byggeskole og aktivitetsdager for barn.

Barnas Byggeskole arrangeres i Oslo og Bergen i perioden 10. – 14. august og er en sommerskole som kombinerer bygningsrelaterte prosjekt med en rekke sommeraktiviteter for barn i alderen 8-12 år. Til tross for tøffe tider i bransjen ønsker NCC å fortsette suksessen slik Barnas Byggeskole er blitt. - Det er gledelig å kunne bidra med ulike byggeprosjekter til lokalsamfunnet, samtidig som vi tenker langsiktig og ønsker å øke neste generasjons kunnskap og interesse for bygg- og anleggsfag. Behovet for kvalifisert arbeidskraft i denne bransjen vil øke i fremtiden, sier Trude Wetaas Lorange, kompetanserådgiver i NCC. NCC og Barnas Byggeskole vil i sommer bidra med et prosjekt i tilknytning til Groruddalsatsingen i Oslo, samt et prosjekt i tilknytning Fløybanen og Skomakerdiket i Bergen.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.