Solid kompetanse sikret kontrakter

Lese original

NCC Constructions distriktskontor på Hamar har i mai signert kontrakter med to kommuner. Kontraktene er sikret ved å dokumentere solid kompetanse og ved å tilby løsninger kundene har vært opptatte av.

Kontraktene, på til sammen MNOK 142, gjelder en skole på Elverum og en flerbrukshall i Skedsmo.

- Vi er svært fornøyd med å bli tildelt to kontrakter hvor prisen teller 60 prosent. På skolebygget på Elverum var prisen noe høyere enn nærmeste konkurrent, men vi fikk topp score på gjennomføringsevne. På flerbrukshallen var vi litt lavere i pris enn nest laveste tilbyder, og fikk samtidig topp score på samtlige «myke» parametere, sier distriktssjef Thomas Rostøl i NCC Construction.

Søbakken skole på Elverum skal gjennomføres i en generalentreprise, og kontraktsummen er MNOK 79. Slora flerbrukshall i Skedsmo skal gjennomføres i en totalentreprise, og kontraktsummen er MNOK 63,2.

NCC fikk full score på samtlige tildelingskriterier, inklusiv pris, på Slora flerbrukshall. Prisen var 2,5 prosent lavere enn nærmest konkurrent, og øvrige tildelingskriterier var kvalitet og funksjonalitet i foreslått løsning, herunder arealeffektivitet og arkitektonisk uttrykk, kvalitet og energiøkonomi.

Begge byggeplassene blir Grønn Byggeplass, som er NCCs eget miljøkonsept for bygg- og anleggsplasser. Det innebærer streng kontroll og håndtering av avfall, støy og støv og redusert energiforbruk. På en rekke områder blir det stilt strengere krav enn myndighetenes minimumskrav.

Kontaktpersoner:
Distriktssjef Thomas Rostøl, NCC Construction, tlf. 482 01 142
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. +47 992 16 785

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2013 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 9,2 milliarder kroner og rundt 2 400 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags: