Sven Chr. Ulvatne ny administrerende direktør

Styret i NCC Construction AS har ansatt Sven Chr. Ulvatne (43) fra Sandnes som ny adm. direktør for NCC Construction AS. Han er i dag direktør for Region Nord/Vest Bygg og tiltrer stillingen i Oslo 1. januar 2004.

På samme tidspunkt går nåværende adm. dir. Jan Svensson tilbake til konsernstab økonomi ved NCC’s hovedkontor i Stockholm. ”Jeg skal videreføre den kurs bedriften har staket ut det siste året under Jan Svensson. Det betyr at vi skal holde en stø og solid kurs, ved å foredle det som NCC er god på,” sier Sven Chr. Ulvatne. Ulvatne er utdannet sivilingeniør (byggteknikk) fra NTNU i 1986, med bred leder- og markedserfaring fra entreprenør- og eiendomsvirksomhet på sør-vestlandet og den senere tiden også nasjonalt. Han har vært adm. dir. i AS Betong, markedssjef i Aadnøy AS, regiondirektør i Block Watne Bolig (Region Sør) og administrerende direktør i eiendomsmeglerfirmaet Sandnes Eiendom. For ytterligere informasjon kontakt: Sven Chr. Ulvatne, telefon +47 928 90 316 Jan Svensson, telefon +47 950 40 665 Øyvind Kvaal, sjef for kommunikasjon og samfunnskontakt, telefon +47 900 76 910 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.