Sven Chr. Ulvatne slutter i NCC

Sven Chr. Ulvatne (47) slutter som adm. dir. i NCC Construction AS for å gå over i ny stilling i BackeGruppen. Han fratrer stillingen senest 23. februar 2008. Arbeidet med å finne en etterfølger har startet.

Ulvatne er også medlem av konsernledelsen i NCC AB og er landssjef for hele NCCs virksomhet i Norge. Han har vært ansatt i konsernet siden år 2000, og har i fire av disse årene innehatt posisjonen som sjef for bygg- og anleggsregioner. De siste tre og et halvt årene har han ledet virksomheten i NCC Construction i Norge.

- Sven Christian har ledet NCC til en sterk posisjon i det norske markedet, og det er derfor leit at han forlater oss. Jeg har likevel forståelse for hans ønske om å komme nærmere sin familie og sine venner i Stavanger, sier Olle Ehrlén, konsernsjef i NCC.

Ulvatne vil lede oppbyggingen av et nytt entreprenørselskap i BackeGruppen i Stavanger.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.