• NCC/

Technip Norge utvider leiekontrakten i NCCs nye kontorbygg på Lysaker

Lese original

Olje- og gasserviceselskapet Technip Norge AS har utvidet sin opprinnelige leiekontrakt i NCCs kontorprosjekt Lysaker Polaris.  Technip har nå signert en tilleggskontrakt som innebærer at de nå leier hele bygget på ca. 18 500 kvadratmeter. Innflytting skjer i juni 2015.

- For oss har fleksibilitet og gode planløsninger i bygget vært viktig ved valg av nytt hovedkontor. Vi ser frem til å flytte inn i moderne og fremtidsrettede lokaler, sier administrerende direktør i Technip Norge AS, Odd Strømsnes.

Lysaker Polaris vil bli et av Norges best profilerte bygg med en spennende arkitektur og et landemerke langs E18. Bygget er tegnet av Arcasa Arkitekter og planlegges miljøsertifisert til BREEAM karakteren ”Very Good”. Dette innebærer et økt fokus på inneklima, økologi, livssyklus, avfall, samt energi- og vannforbruk.

NCC har tidligere utviklet over 100 000 kvadratmeter kontor på Lysaker og har flere prosjekter under utvikling i området.

- Vi ser at Lysaker er attraktivt og har stor tro på området. Det er svært gledelig at Technip Norge velger å utvide sin leiekontrakt. Gjennom vårt gode samarbeid med Technip utvikler vi sammen effektive og fremtidsrettede løsninger. Vi erfarer at kontoret blir et stadig viktigere verktøy for å rekruttere og beholde de beste medarbeiderne, sier Manne Aronsson, administrerende direktør i NCC Property Development AS.

For ytterligere informasjon
Administrerende direktør Manne Aronsson, NCC Property Development, tlf.
 +47 22 98 68 00

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2013 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 9,2 milliarder kroner og har rundt 2 400 ansatte. NCC Property Development utvikler og selger kommersielle eiendommer i Norden, Baltikum og St. Petersburg.

Tags: