Ekstra dekning og 4G til Grand Prix

NetCom setter inn ekstra mobildekning på Fornebu til Grand Prix-sirkuset kommende uke - og heiser 4G-flagget på Telenor Arena. - Vi setter inn ekstra kapasitet og dekning i mobilnettet på Fornebu i forbindelse med Grand Prix neste uke. Både GSM- og 3G-nettet rustes opp, og vil være i stand til å håndtere tusenvis av meldinger samtidig fra publikum på Telenor Arena, sier NetComs dekningssjef Tommy S. Johansen. Dekningsløftet på Fornebu involverer både kraftig utvidelse av SMS- og talekapasitet, nye basestasjoner og ekstra signaleringskapasitet. NetCom 4G i Telenor-land I tillegg er det satt opp en splitter ny 4G-sender på Telenor Arena, som vil gi artister, publikum og presse mulighet til å oppleve verdens raskeste mobile bredbånd under Grand prix-sirkuset. - Det gir en litt spesiell følelse å heise NetComs 4G-flagg i Telenors storstue. Men en så stor begivenhet fortjener kun det beste - også innen mobil bredbåndshastighet, sier Johansen. Kontaktpersoner i NetCom Øyvind Vederhus, kommunikasjonsjef, tel; +47 951 37 950 Tommy S. Johansen, dekningssjef, tel; +47 930 58 930