Familiesurfing i turbofart på påskefjellet

(Oslo, 22. mars 2010) NetCom lanserer miniruter for mobilt bredbånd og lar hele familien surfe samtidig på samme abonnement. Miniruteren gjør at hele familien kan koble seg til internett på ett og samme mobile bredbåndsabonnement. Ruteren støtter alle WLAN-enheter, som iPhone, PC, MAC og Play Station. - Miniruteren gjør at du kan dele internettilgangen med hele familien. Samtidig beholder du de mobile fordelene, som gjør at du kan koble deg til internett overalt der det er mobildekning, sier NetComs kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus. Turbodekning i påskefjellet NetCom har det siste året investert over 400 millioner kroner i dekning og kapasitet i 3G-nettet for å sikre stabile hastigheter, god tilgang og rom for flere brukere. - I tillegg til å bygge ut 3G-dekingen i populære hytteområder, langs kysten og i byene har vi doblet opplastingshastigheten i hele 3G-nettet (HSUPA, priv. til red.). Sammen med miniruteren håper vi at dette gir kundene våre en super mobil påske, sier Vederhus. Nye volumgrenser Volumgrensene som er satt for å sikre best mulig tilgang for flest mulig brukere utvides fra 15. mars. Fritid 2 GB, Litt Bruk 5 GB (tidligere 1 GB), Hele Tiden 6 GB (tidligere 4 GB). Når grensene nås settes hastigheten ned. Utvalgte utfartssteder med 3G-dekning Trysil, Sjusjøen, Lillehammer, Øyer/Hafjell, Ringebu/ Kvitfjell, Fagernes, Skeikampen, Beitostølen, Bykle, Sirdal, Meldal, Oppdal, Sigdal, Nore og Uvdal/Norefjell, Modum, Krødsherad, Gol, Ål, Hol, Hemsedal, Hallingskarvet, Nes, Mysusæter. NetCom har også 3G-deking på populære utfartssteder langs kysten i Sør-Norge. Se netcom.no for mer informasjon om NetComs mobildekning. Kontaktperson i NetCom Øyvind Vederhus, kommunikasjonssjef, tel +47 951 37 950 Charlotte Erikstad, kommunikasjonsrådgiver, tel +47 928 23 368 Fakta om NetCom MiniRuter Huawei E5 • Ruteren kommer for salg mandag 22. mars, på netcom.no og hos utvalgte forhandlere. • Inntil 5 PCer og andre WLAN-enheter kan være på nett via ett og samme mobile bredbåndsabonnement • Støtter alle enheter med støtte for WLAN (SmartPhones, PC, MAC, PSP). • Støtte for HSDPA 7,2 Mb/s og HSUPA 5,76 Mb/s