Fortsatt problemer med mobilnettet

(Oslo 13. juni 2005 – Kl 08:45) NetComs kunder har fortsatt problemer med å ringe og sende tekstmeldinger.

NetCom har hatt problemer med mobilnettet siden i går ettermiddag. Trafikken har ligget på 80 prosent sammenlignet med normale søndager. Kundene i byer og tettsteder har de største problemene med å ringe. NetCom har, sammen med eksperter fra Siemens jobbet på spreng for å rette feilen, og i morges fungerte mobilnettet som normalt. Imidlertid har problemene gjenoppstått. Feilen skyldes at nettet har problemer med å sette opp samtalene mot nummerdatabasen. NetCom beklager på det sterkeste de problemer dette medfører for våre kunder, og kan forsikre at vi gjør alt vi kan for å rette feilen så snart som mulig. Det er imidlertid vanskelig å fastsette et eksakt tidspunkt for når nettet igjen fungerer som normalt. Vi kommer med ny og oppdatert informasjon når dette foreligger. Kontaktperson: Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef +46 70 30 11 920