I dag åpner NetCom verdens første 4G-nett

(Oslo, 14. desember 2009) Klokken 1200 i dag åpner NetCom verdens første 4G-nett for kundene sine. Dermed blir Oslo den første byen i verden med neste generasjons superraske mobile bredbånd. 4G betegner neste generasjon mobilnett, med ti ganger høyere hastigheter for mobilt bredbånd enn dagens Turbo 3G. Når Fornyingsminister Rigmor Aasrud åpner NetComs 4G-nett klokken 1200 mandag, blir Oslo den første byen i verden med det nye superraske mobilnettet. - Vi er stolte og glade for å kunne åpne verdens første 4G-nett i Oslo. Under utbyggingen har åpning i 2010 hele tiden vært målet, men vi har allerede kommet så langt at vi ønsker å gi kundene våre tilgang til nettet slik at de kan dele sine erfaringer med oss fra et tidlig stadium i utviklingen, sier NetComs administrerende direktør August Baumann. Åpner for salg NetCom har et begrenset antall 4G-modemer tilgengelig i desember, som legges ut for salg på netcom.no i dag. - 4G gir hastigheter for mobilt bredbånd som kan sammenlignes med de aller beste løsningene vi har i veggen hjemme. Det åpner for helt nye mobile muligheter, og vi er veldig spent på hvordan nyheten blir mottatt av kundene våre, sier Baumann. Forsetter utbyggingen NetCom fortsetter utbyggingen av 4G både i hovedstaden og andre deler av landet. - Nye sendere vil fortsette å dukke opp i Stor-Oslo de nærmeste månedene for å sikre stadig bedre dekning og tilgjengelighet. Utover 2010 ønsker vi å bygge videre, med fokus på de tettest befolkede områdene i første omgang, sier Baumann. Priv. til red: pressekonferanse i dag klokken 1130 Åpning av 4G-nettet ved Fornyingsminister Rigmor Aasrud NetCom inviterer til pressekonferanse med åpning av 4G-nettet kl 1130 på Latter (Aker Brygge) i Oslo, der det informeres nærmere om priser, dekning og utbyggingsplaner. 4G-nettet åpnes av Fornyingsminister Rigmor Aasrud og administrerende direktør i NetCom, August Baumann. Kontaktperson i NetCom Øyvind Vederhus, kommunikasjonssjef, tel; +47 951 37 950