Ingen kritikk mot NetCom

(Oslo, 5. juli 2005) I et brev til Samferdselsdepartementet bekrefter Post- og teletilsynet (PT) at det ikke er grunnlag for å rette kritikk mot NetCom i forbindelse med mobilutfallet 12. og 13. juni.

NetCom sendte en rapport til PT etter utfallet. Tilsynet har nå vurdert rapporten, og gitt sine konklusjoner til Samferdselsdepartementet. -Konklusjonene er i tråd med vår interne rapport, og slik vi mener det bør være. Likevel er det svært hyggelig å få en offisiell bekreftelse fra departementet og PT på dette, sier administrerende direktør i NetCom, Barbara Thoralfsson. ”PT finner ingen kritikkverdige forhold hos NetCom verken for at problemet oppsto eller måten det ble håndtert på når det først var en realitet”, skriver PT i sitt brev til Samferdselsdepartementet. -Vi er smertelig klar over at utfall får store konsekvenser for kundene. Derfor har vi engasjert et uavhengig ekspertorgan for en fullstendig gjennomgang av vårt mobilnett. Om de avdekker forhold som bør rettes eller endres, er dette tiltak som vil bli iverksatt for å sikre en enda bedre drift av nettet, sier Thoralfsson. Kontaktperson: Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef tlf 934 34 200