NetCom kutter utenlandsprisene

(Oslo, 12. mai 2011) Nå blir det like billig å ringe til Stockholm som Stavern. Fra i dag fjerner NetCom utenlandstillegget på samtaler innad i Norden. Samtidig kuttes prisen på mobilsurfing i Norden og Baltikum.

- Med nordenpris får vi markedets desidert beste fastprisprodukt. Det geniale er at det er operatøruavhengig, sier August Baumann, administrerende direktør i NetCom.

Prisen for å ringe innad i Norden blir den samme som for å ringe innad i Norge for NetCom-kunder. De nye nordenprisene gjelder uavhengig av hvilket mobilnett man bruker.  Nordenpris gjelder for NetComs fastprisabonnement samt nye og eksisterende FlexiTalk-kunder.

Reduserte datapriser og økt kontroll
NetCom lanserer også en helt ny prismodell for mobilsurfing i Norden og Baltikum, som gjør det betraktelig enklere å øke kostnadskontrollen. Med den nye modellen kjøper NetCom-kunder en surfepakke som inneholder fra 20 til 50 Mb. Når denne kvoten er brukt opp kan kunden enkelt kjøpe en ny surfepakke. Mobilsurfing i utlandet blir med den nye prismodellen inntil 90 prosent lavere.

- Vi har blitt vant til å bruke mobilen fritt i Norge, men med det samme vi krysser svenskegrensen koster det oss en formue. Vi må tilpasse oss kundens behov og gjøre det mulig for kundene å utnytte mobilens muligheter også i utlandet. Derfor setter vi i dag ned surfeprisene, sier Baumann.

Fakta om nordenpris
* NetCom fjerner utenlandstillegget til og mellom de nordiske landene, slik at prisen for å ringe innad i Norden blir den samme som for å ringe innad i Norge.
* Nordenpris gjelder for alle NetCom-kunder med Fastpris S/M/L/XL, Fastpris Data og FlexiTalk, og prisene gjelder både nye og eksisterende kunder.
* Nordenpris gjelder uavhengig av hvilket nett/operatør kunden bruker i Norden, det trenger altså ikke å være et TeliaSonera-nett.
* Norden defineres som Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og Færøyene. Ikke Grønland.

Fakta om reduserte datapriser
* NetCom senker prisene på bruk av data i Norden og Baltikum for samtlige mobilnett, ikke bare nettet til TeliaSonera.
* NetCom innfører samtidig en daglig kostnadskontroll slik at våre kunder unngår overraskelser. Kunder kan ikke forbruke mer enn et visst antall kroner med mindre han eller hun bestiller flere megabyte.
* Prisen for mobilsurfing i utlandet blir inntil 90 % lavere og gleder for de mobile bredbåndsabonnementene KontantSurf, S, M, L, XL. Gjelder også FlexiTalk og andre ordinære abonnement, samt kontantkort.
* Kunden får en makspris per dag på 39 kr for bruk av data på mobilen og 79 kr for bruk av data med mobilt bredbånd.
* For denne prisen har man tilgang på 20 MB data på mobilen og 50 MB data med mobilt bredbånd.
* Hvis man trenger å bruke mer data så kan man kjøpe en ekstra datapakke. Ekstra datapakke til bruk på mobilen koster 39 kr og gir nye 20MB og til mobilt bredbånd koster det 79 kr og gir nye 50 MB.
* De reduserte dataprisene gjelder i TeliaSonera-landene i Norden og Baltikum, det vil si i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Litauen og Estland.

Kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus
mob: +47 951 37 950, e-post: ove@netcom-gsm.no