NetCom og TeliaSonera med storoffensiv

(Oslo, 12. mai 2011) NetCom og TeliaSonera samler seg i dag under ett felles symbol. Opprustingen gjør NetCom til en sterkere utfordrer i det norske markedet. Første bevis er at NetCom i dag fjerner utenlandstillegget på samtaler i Norden.

- Dette er mer enn en logoendring. Dette markerer starten på en ny storoffensiv fra Netcom og TeliaSonera-gruppen, sier administrerende direktør i NetCom, August Baumann.

Omfattende endring
NetCom er ett av 18 ledende selskaper og varemerker i TeliaSonera-gruppen som i dag samles under et nytt, internasjonalt symbol. Det utvidede samarbeidet skal gjøre NetCom bedre rustet til å møte norske mobilkunders krav til innovasjon, nettverkskvalitet og mobiltjenester.

- Sammen med TeliaSonera-gruppen skal vi utfordre grensene for hva som er teknisk mulig og hva vi kan bruke teknologien til. Denne satsningen endrer spillereglene i det norske markedet, fortsetter Baumann.

Lik pris i Norden
Mange kunder har i lang tid vært frustrerte over den høye prisen på samtaler i våre naboland. Det er det nå slutt på. NetCom fjerner utenlandstillegget på samtaler mellom de nordiske landene. Samtidig kuttes prisen på mobilsurfing i Norden og Baltikum med inntil 90 prosent. Dette er en direkte konsekvens av den internasjonale styrken NetCom har i ryggen.

- Vi skal bruke vår internasjonale styrke til å gå foran. Det skal ikke koste mer å ringe til studiekompisen i Odense enn søsteren din på Kongsvinger, avslutter Baumann.

Alle eksisterende og nye FlexiTalk-kunder får lik ringepris i Norden. Samtidig inkluderes Norden i alle NetComs fastprisabonnement.

Norsk front
I Norge samler NetCom og NextGenTel seg under det nye symbolet. Fremover skal de to selskapene jobbe tettere sammen for å tilby de beste kommunikasjonsløsningene til privat- og bedriftsmarkedet.

NetComs 55 butikker får også ny profil. Samtidig lanserer NetCom i dag en helt ny hjemmeside.

Pressemøte
NetCom inviterer til pressemøte i dag, torsdag 12. mai, klokken 1030 i NetComs lokaler i Nydalen. Her vil administrerende direktør August Baumann presentere planene for nye NetCom. Vi serverer lunsj.

Fakta
• NetCom går sammen med TeliaSoneras 17 andre ledende selskaper om et felles internasjonalt symbol.
• Internasjonal styrke og lokal kunnskap kombineres for å skape kundeopplevelser i verdensklassen.
• NetCom fjerner fra i dag utenlandstillegget på samtaler i og mellom de nordiske landene for fastpris (bedrift og privat) og Flexi Talk-kunder
• NetCom reduserer samtidig prisen på mobilsurfing i Norden og Baltikum med inntil 90 prosent.

Kontaktperson i NetCom
Kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus, mob: +47 951 37 950 / e-post: ove@netcom-gsm.no

Vedlegg:
- Ny NetCom-log