NetCom setter ny standard for mobilt bredbånd

(Oslo, 29. juni 2012) NetCom inkluderer full 4G-hastighet i alle nye mobile bredbåndsabonnement. Også Spotify og spillefilmer er inkludert i de fleste pakkene.

NetComs nye mobile bredbånds-portefølje består av fem helt nye abonnementspakker som strekker seg fra Small og Medium til Large, X-Large og topproduktet Hjemmebredbånd. Spotify Premium og en film per måned fra SF-Film inngår i de tre største abonnementene.

Full hastighet uansett
Mens gårsdagens portefølje hadde en tilsvarende oppbygging som konkurrentene, med blant annet variabel hastighet, har NetComs nye abonnementsportefølje høyeste mulige hastighet som standard.

- Med 4G opererer vi i en helt annen liga enn våre konkurrenter. Nettet har blitt kraftig utbygd det siste året, og 90 prosent av befolkningen skal ha 4G-dekning når utbyggingen er ferdig. I tillegg har vi doblet kapasiteten og hastigheten i deler av 3G-nettet, slik at surfing med 3G også gir turbo-fart, sier Karl Fredrik Lund, direktør for privatmarkedet i NetCom.

Kraftig prisreduksjon
Han mener at den nye mobile bredbåndsporteføljen ikke kan sammenliknes med gårsdagens.

- Den nye porteføljen kan også skilte med ekstremt konkurransedyktige priser sett i forhold til innholdet i de enkelte abonnementene. Prisen per gigabyte har gått betraktelig ned, sier Karl Fredrik Lund, direktør for privatmarkedet i NetCom.

Spotify og SF-film
Nytt er også at Spotify Premium og én film per måned fra SF-Film er inkludert kostnadsfritt i pakkene Large, X-Large og Hjemmebredbånd i avtaletiden.

- Musikk- og filmtjenester via strømming vokser i popularitet i tråd med at mediabruken skifter fra det å eie til det å få tilgang. Avtalen med Spotify og SF-Film er et bevis på at NetCom er i ferd med å innta en ny rolle hvor nettbrettet først og fremst er en Internettplattform, der enkel tilgang til nytte og underholdningstjenester blir stadig viktigere, sier Karl Fredrik Lund, direktør for privatmarkedet i NetCom.

Kontaktperson i NetCom
Øyvind Vederhus, kommunikasjonsdirektør, tel +47 951 37 950

4G pioneren
NetCom er 4G pioneren i Norge. Operatøren har gradvis bygd ut 4G dekningen siden 2009, og har i dag meget god dekning i de største byene og langs kysten fra Tønsberg til Mandal, i tillegg til de sentrale hytteområdene på Østlandet. Senere i sommer vil det åpnes for 4G fra Halden og inn mot Oslo, og fra Tønsberg og inn mot Oslo. Målet er en befolkningsdekning på 90 prosent når 4G-utbyggingen er ferdig. Her finner du mer om NetComs nettverksmodernisering