NetCom vant gigantavtale med NRK

(Oslo, 16. mars 2011) NRK valgte NetCom som ny leverandør av fast- og mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kontrakten har en verdi på rundt 60 millioner over fire år.

Avtalen inkluderer 3600 mobilabonnement til hoved- og distriktskontorer. I tillegg inkluderer avtalen mobilt bredbånd og flere tusen 4G-abonnement.

4G gir muligheter
NRK poengterer at NetCom ble valgt ut fra flere kriterier. Økonomi var sentralt i beslutningen, men en fremoverlent satsing på 4G-teknologi spilte også inn.

- Vi ønsker dem lykke til med en ambisiøs dekningssatsning, og ser frem til å nyte godt av resultatene, sier finans- og administrasjonsdirektør i NRK, Jon Espen Lohne.

Viktig avtale
- NRK-avtalen er svært viktig for NetCom, og viser at vår satsning på forbedret dekning, hastighet og kvalitet bærer frukter. 4G-nettet vårt muliggjør livesendinger og rask overføring av lyd og bilde mellom steder der man tidligere var prisgitt fast bredbåndsdekning, og vi synes det er meget spennende at NRK ønsker å aktivt ta i bruk mulighetene som 4G-teknologien tilbyr, sier NetComs administrerende direktør August Baumann.

Kontaktperson i NetCom
Øyvind Vederhus, kommunikasjonssjef, tel; +47 951 37 950

NRK har valgt NetCom som ny telefonileverandør
* Avtalen har en verdi på rundt 60 millioner over fire år, og inkluderer 3600 mobilabonnement, portering av fasttrafikk, mobilt bredbånd og flere tusen 4G-abonnement.
* NetCom vant kontrakten etter offentlig anbud. Klagefrist er satt til 24. mars.
* NetCom investerer 1 milliard i dekning, mobil bredbåndshastighet og kvalitet over de neste to årene.