NetComs kunder kan ringe igjen

(Oslo 13. juni 2005) NetComs kunder kan nå ringe og sende sms som normalt.

NetCom har hatt problemer med mobilnettet siden søndag ettermiddag. Trafikken har vært avviklet vesentlig tregere enn normalt og mange samtaler samt sms har ikke kommet gjennom. NetCom har, sammen med eksperter fra Siemens, jobbet på spreng for å rette feilen. Problemene skyldtes en indekseringsfeil i nummerdatabasen. Det er selve søkeindeksen i databasen som ikke har fungert tilfredsstillende etter en oppgradering. Slå av og på telefonen NetComs mobilnett fungerte igjen som normalt klokken 16 i ettermiddag. For å være sikker på å få ringt eller sendt sms er det viktig at kundene slår av og på mobiltelefonen for å oppdatere den mot mobilnettet. NetCom beklager på det sterkeste de problemer dette har medført for våre kunder, og kan forsikre om at vi vil endre rutinene slik at for at dette ikke skal gjenta seg. Kontaktperson: Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef 934 34 200 Dag Kleivan, direktør Nett & Produksjon 934 41 500