Problemer med å sette opp samtaler i NetComs nett

(Oslo 28. april 2006) NetComs har problemer med å sette opp samtaler og tekstmeldinger.

NetCom har hatt problemer med mobilnettet siden kl 08.45. Noen av samtalene går igjennom som normalt. Nettet ble litt før kl. 10.00 friskmeldt, men er nå dessverre nede igjen. NetCom ser alvorlig på problemet, og jobber på spreng sammen med eksperter fra Siemens og Oracle for å rette feilen. Problemene skyldes en feil i server for autentisering av abonnenter. NetCom beklager på det sterkeste de problemer dette medfører for våre kunder, og kan forsikre at vi gjør alt som står i vår makt for å rette feilen, så snart som mulig. Det er imidlertid vanskelig å fastsette et eksakt tidspunkt for når nettet igjen fungerer som normalt. Vi kommer med ny og oppdatert informasjon når dette foreligger. Kontaktperson: Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef +46 70 30 11 920 / 23888317