Skanska velger NetCom

(Oslo 15. april) NetCom inngår avtale med Skanska Norge om en mobil- og mobildataløsning for selskapets virksomhet i Norge. Avtalen løper over tre år og har en verdi på 36 millioner kroner.

Skanska er en av Norges ledende entreprenører og boligutviklere. Avtalen med NetCom er tilrettelagt for 4G-bruk, og sikrer Skanska en topp moderne telefoni- og mobildataløsning for mer enn 3500 ansatte, samt plasspesifikk dekning for bygg- og anleggslokasjoner over hele landet.

- Etter en grundig prosess har vi på nytt valgt NetCom som leverandør av telefonitjenester. Når vi moderniserer Norge er vi avhengig av pålitelige infrastrukturtjenester og gode mobil- og kommunikasjonsløsninger, og det får vi med NetCom, sier Jo Mortensen, IKT-direktør i Skanska Norge.

- Skanska Norge er en av landets mest tradisjonsrike utbyggere, og har lenge vært blant våre viktigste kunder. Vi er stolte av at selskapet har gitt oss fornyet tillit gjennom en avtale som integrerer Trådløs Bedrift, løsninger for samordnet kommunikasjon og smarte mobildataløsninger, sier Charlotta Rehman, direktør for Bedriftsområdet i NetCom.

Kontaktperson i NetCom
Pressekontakt Anders Bigseth