Unnskyld!

(Oslo 14. juni 2005) NetCom beklager de problemene våre kunder opplevde i forbindelse med at mobilnettet ikke fungerte som normalt søndag og mandag. - Derfor ønsker vi å gi alle våre kunder halv pris på alle samtaler og SMS i Norge hele neste uke, sier adm.dir Barbara Thoralfsson.

NetCom ønsker på denne måten å kompensere for de ulempene kundene hadde disse dagene. - Vi har full forståelse for frustrasjonen til mange av våre kunder som ikke fikk ringt eller sendt tekstmeldinger. Derfor håper vi at halv pris på samtaler og SMS vil lempe på noen av problemene kundene opplevde, sier Thoralfsson. Kompensasjonen gjelder innenlandstrafikk i hele uke 25 (mandag 20. juni til midnatt søndag 26.juni) for alle NetComs kunder. Det gjelder ikke samtaler og SMS til spesialnummer. Stor pågang NetComs kundesenter hadde i går svært stor pågang. Flere enn 17 000 kunder henvendte seg til NetCom i løpet av gårsdagen. Det er langt flere enn på en normal dag. Ventetiden var i gjennomsnitt kun syv sekunder før kundene kom gjennom til en konsulent som kunne forklare dem nærmere om feilen. Feilen lå i nummerdatabasen som kobler samtaler og meldinger til riktig mottaker, og gjorde det vanskelig å få kontakt med NetComs abonnenter. 80 prosent av samtalene gikk gjennom som normalt. Problemene var størst i byer og tettsteder. NetCom beklager igjen på det sterkeste, og kan forsikre om at vi vil gjøre alt for at dette ikke skal skje igjen. Kontaktperson: Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef 934 34 200