Verdens første 4G-oppkobling!

Verdens første 4G-oppkobling! (Oslo, 4. juni 2009) NetCom gjennomførte onsdag ettermiddag verdens første internettoppkobling via et kommersielt 4G-nett i Oslo. Se den historiske oppkoblingen her! Med de første basestasjonene for det nye 4G-nettet på plass i Oslo, kan NetCom i dag annonsere at selskapet er først i verden til å gjennomføre en live oppkobling til internett via 4G. Første ekte oppkobling - Hittil har vi kun sett hva 4G kan presentere i ulike testmiljøer rundt om i verden, og jeg er veldig stolt over at vi er først ute med å gjennomføre en ekte internettoppkobling via et kommersielt 4G-nett. Vi jobber på spreng med utrullingen i Oslo, og gleder oss veldig til at kundene våre kan ta i bruk det nye nettet neste år, sier NetComs administrerende direktør August Baumann. Se det historiske øyeblikket her - lastet opp til Youtube via 4G: http://www.youtube.com/watch?v=gkvCpZxsl-Q Kontaktperson i NetCom Øyvind Vederhus, kommunikasjonssjef, tel +47 951 37 950 Fakta: * NetCom bygger ut 4G i Oslo, og gjennomførte denne uken verdens første internettoppkobling via et kommersielt 4G-nett. * 4G vil gi mobilt bredbånd med teoretiske hastigheter opptil 150 mbps (dagens Turbo 3G gir inntil 7,2 mbps). * 4G-nettet i Oslo vil være tilgjengelig for NetComs kunder i 2010. * NetCom er en del av TeliaSonera, som også bygger ut 4G i Stockholm