Høy mobilfaktor på Norway Cup

Høy mobilfaktor på Norway Cup (Oslo 22. juli) Om poden kommer hjem fra Norway Cup uten at mor og far har fått kontakt på mobiltelefon, blir det vanskelig å skylde på at det ikke var dekning eller at kapasiteten var for lav. - I år utvider vi kapasiteten ytterligere, nettopp for at foreldre og barn lettere skal komme i kontakt med hverandre, sier Nina Kersten Nilsen, kommunikasjonskonsulent i NetCom. I fjor ble det sendt omlag 100 000 tekstmeldinger hver dag i tillegg til at det ble ringt rundt 45 000 mobilsamtaler. I år regner NetCom med enda høyere trafikk. NetCom er godt forberedt på storinnrykket på Ekebergsletta, og har utvidet kapasiteten ytterligere siden fjorårets arrangement. Mobilselskapet kan håndtere 60 000 tekstmeldinger og 18 500 samtaler per time. - Dette er en økning på henholdsvis 40 og 20 prosent sammenlignet med fjorårets Norway Cup, sier Nilsen. Bildemeldinger Det er ingen tvil om at det er høy mobilfaktor under Norway Cup. Mange ønsker å formidle sine opplevelser til familie og venner. - De fleste ringer eller sender tekstmeldinger, men i år vil nok mange sende bildemeldinger (MMS) for å formidle ulike stemningsrapporter, sier Nilsen, som minner om at du ikke betaler noe for å sende MMS i helgene ut juli. Kontaktperson: Nina Kersten Nilsen, kommunikasjonskonsulent 920 40 330 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no