NetCom bygger nytt super-mobilnett i Troms

NetCom bygger nytt super-mobilnett i Troms (13. september 2004) NetCom starter nå utskiftingen til nytt og bedre utstyr på alle sine mobilsendere i Troms. Det betyr bedre dekning og høyere kvalitet. - Vi bytter til de nyeste og mest moderne GSM-senderne på markedet, sier dekningssjef Anne Solveig Olstad i NetCom. Jobben startet i nå helgen, og forventes å være ferdig i løpet av en måneds tid. Utskiftningen betyr at kundene får et enda bedre nett med forbedret dekning og kvalitet. Senderne vil også bli oppgradert med såkalt EDGE-teknologi. Dette innebærer en datahastighet to til tre ganger raskere enn ISDN (128-200 kb/s). EDGE vil være tilgjengelig rundt årsskiftet. Starter i Tromsø Vi starter i Tromsø som er den desidert mest trafikksterke delen av fylket. Utskiftingen til nytt utstyr vil også bety bedre kapasitet. - Vi skal gjøre alt for at kundene ikke skal merke noe til selve arbeidet, men siden dette er svært omfattende kan det hende noen kunder vil oppleve dekningsbortfall i korte perioder, sier Olstad. De fleste utskiftninger vil bli foretatt om natten slik at kundene ikke skal oppleve dekningsutfall. Kontaktperson: Anne Solveig Olstad, dekningssjef 920 33 006 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no