NetCom bytter ut hele mobilnettet i Nordland!

NetCom bytter ut hele mobilnettet i Nordland! (8. oktober 2004) NetCom starter nå utskiftingen til nytt og bedre utstyr på alle våre mobilsendere i Nordland. Det betyr bedre dekning og høyere kvalitet. - Vi bytter til de nyeste og mest moderne GSM-senderne på markedet, sier dekningssjef Anne Solveig Olstad i NetCom. Jobben starter i disse dager, og forventes å være ferdig i løpet av ca 4-6 uker. Utskiftningen betyr at kundene får et enda bedre nett med forbedret dekning og kvalitet. Senderne vil også bli oppgradert med såkalt EDGE-teknologi. Dette innebærer en datahastighet to til tre ganger raskere enn ISDN (128-200 kb/s). Starter i Narvik og Bodø Vi jobber oss utover fra Bodø og Narvik, og vil deretter avslutte Nordland fylke fra Mosjøen og sydover. - Vi skal gjøre alt for at kundene ikke skal merke noe til selve arbeidet, men siden dette er svært omfattende kan det hende noen kunder vil oppleve dekningsbortfall i korte perioder, sier Olstad. De fleste utskiftninger vil bli foretatt om natten slik at kundene ikke skal oppleve dekningsutfall. Kontaktperson: Anne Solveig Olstad, dekningssjef 920 33 006 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no