NetCom stopper falsk SMS

NetCom stopper falsk SMS (Oslo 17. september) Etter at NetCom ble gjort kjent med at falske og anonyme SMS kan sendes via PUNK SMS, har selskapet satt inn alle krefter på å stoppe virksomheten. NetComs undersøkelser viser at meldingene sendes via meldingssentralen til en operatør på en av kanaløyene i England, uten at denne operatøren var klar over dette. NetCom har vært i kontakt med operatøren, som nå jobber med å blokkere for meldingene. NetCom mener virksomheten er ulovlig, og vurderer hvilke tiltak som skal iverksettes utover de som allerede er gjort. Uakseptabelt -Våre kunder skal kunne stole på at SMS de mottar er ekte. Vi aksepterer ikke virksomhet som muliggjør sending av tekstmeldinger fra falske eller anonyme avsendere, sier kommunikasjonskonsulent Nina Kersten Nilsen i NetCom. Uheldige konsekvenser Til tross for at tjenesten er ment å ha en artig underholdningsverdi, er det lett å se for seg at ivrige spøkefugler ikke ser konsekvensen av egne handlinger. -Vi ønsker ikke at våre kunder skal benytte seg av denne muligheten til å være anonym, og heller ikke at de skal utsettes for meldinger som ikke er ekte, sier Nilsen. Inntil tjenesten er blokkert, oppfordrer hun NetComs kunder til å vise forstand i forbindelse med mulighetene PUNK SMS åpner for. Kontaktpersoner: kommunikasjonssjef Guri Wormdahl 934 34 200 kommunikasjonskonsulent Nina Kersten Nilsen 920 40 330 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no