BBS kjøper Sagem Denmark A/S og Sagem Manison Finland

BBS kjøper Sagem Denmark A/S og Sagem Manison Finland fra Ingenico Group. BBS styrker sin posisjon i det nordiske terminalmarkedet gjennom tilførsel av 150 kompetente medarbeidere og en stor kundemasse i hele Norden.

Etter oppkjøpet vil BBS være lokalt tilstede i Norge, Sverige, Danmark og Finland og realiserer ambisjonen om å bli den ledende tilbyderen av brukerstedsløsninger i Norden. BBS har nå posisjonert seg som en ledende tilbyder og samarbeidspartner overfor varehandelen og finansaktører i Norden. -En av våre ambisjoner er å bli den ledende terminalleverandør i det Nordiske markedet. Oppkjøpet av Sagem Denmark og datterselskapet Sagem Manison Finland gjør at denne ambisjonen nå vil realiseres, sier Ola Forberg, administrerende direktør i BBS. Vi er i dag den eneste aktøren som tilfredsstiller varehandelens behov om å levere enhetlige løsninger på tvers av de nordiske landene. Gjennom dette oppkjøpet vil denne posisjonen forsterkes ytterligere fortsetter Forberg. Philippe Lazare, administrerende direktør i Ingenico uttaler - Vi er meget fornøyd med BBS sin overtagelse av Sagem Danmark og Manison Finland og det strategiske partnerskapet for distribusjon av terminaler i Norden. Dette er en flott mulighet til å forsterke vår kommersielle posisjon i denne regionen takket være BBS sin sterke posisjon i disse landene. Sagem Denmark har allerede en sterk posisjon i det danske markedet og har siden 1984 produsert og solgt de terminaltypene som er mest anvendt i Danmark. Kundeporteføljen består av flere nordiske kjeder og passer godt inn i forhold til den virksomheten BBS allerede har i det danske markedet. Sagem Denmark A/S har i tillegg en meget sterk global posisjon som en tilbyder av betalings– og sikkerhetsløsninger til bruk i minibanker og ubetjente automatløsninger. - Dette er en nytt forretningsområde for BBS, som vi sammen med de ansatte i Danmark ønsker å videreutvikle. Vi mener dette kan bli en sterk enhet med gode muligheter i det globale markedet, uttaler Forberg. - Jeg tror at alliansen med BBS vil bidra til økt verdiskapning for både Sagem Denmark og våre kunder gjennom å samarbeide med en ledende aktør i det nordiske markedet. Samtidig gir det oss en mulighet til ytterligere å utvide den internasjonale virksomhet innenfor betalings- og sikkerhetsløsninger, sier Kaj Christiansen, administrerende direktør i Sagem Denmark. Sagem Manison er et selskap i sterk vekst og har i løpet av de siste årene blitt en betydelig aktør i det finske markedet. - Vi har flere kunder i dag som etterspør nordiske løsninger tilpasset det finske markedet. Sagem Manison sine løsninger vil dekke dette behovet, bidra til at vi har lokal tilstedeværelse i Finland og komplimentere vår nordiske satsning sier Forberg. -Dette oppkjøpet skaper et reell nordisk alternativ i markedet og gir oss mulighet til å tilby nye løsninger og nye muligheter for våre kunder, uttaler Päivö Eerola, administrerende direktør i Sagem Manison Finland. Foruten virksomhetene i Danmark og Finland har Sagem Denmark et salgskontor i Sverige som vil bidra til styrke BBS sin posisjon i det svenske markedet. Overtakelsen betinger godkjennelse fra Kredittilsynet, og er planlagt gjennomført så snart nødvendig godkjenning foreligger.