eFakturabruker nr. 1 million kommer fra Nord-Norge

Torleif Fagerli fra Oteren i Troms bestemte seg tidligere i sommer for å begynne å bruke eFaktura. Den beslutningen gjorde ham til eFakturabruker nr. 1 million i Norge. –Det er positivt at så mange nå bruker eFaktura, og spesielt hyggelig synes vi det er at en av våre kunder ble bruker nr. 1 million, sier Stig Arne Engen, konserndirektør for personmarkedet i SpareBank 1 Nord-Norge.

I dag ble begivenheten behørig markert i Tromsø. Torleif Fagerli ble invitert på lunsj til SpareBank 1 Nord-Norges hovedkontor, der representanter fra BBS også ventet med sine gratulasjoner.

Med seg hjem fikk Fagerli en reisegavesjekk på kroner 20 000,- fra BBS og SpareBank 1 Nord-Norge.

–Denne milepælen er det virkelig verdt å markere. At så mange nå velger å bruke eFaktura viser at den teknologiske utviklingen er kommet langt her til lands og at mange bankkunder har fått en enklere hverdag. I tillegg er det verdt å merke seg den betydelige miljøgevinsten som ligger i eFakturakonseptet. Her er det mye papir å spare, sier Stig Arne Engen.

–eFaktura moderniserer samfunnet, sier salgssjef for eFaktura i BBS Tove Havn Skorge. De siste tre årene har vært en sammenhengende opptur med jevn og sterk vekst på over 200 000 eFaktura-kunder hvert år. Nå bruker 36 prosent av alle nettbankkunder i Norge eFaktura på en eller flere regninger. I snitt mottar en bruker 3,6 eFakturaer, og etterspørselen etter å få tilbud fra enda flere regningsutstedere begynner å merkes, forklarer Skorge.