IKANO Bank velger løsninger fra BBS

Vi valgte den elektroniske sikkerhetsløsningen Trust Solution fra BBS, fordi det vil føre til bedre sikkerhet og mer effektive tjenester for våre kunder, sier IKANOs Anne Jørgensen.

IKANO bank SE i Norge har signert avtale med BBS om elektronisk signering og identifisering. Med den elektroniske sikkerheten fra BBS som omfatter identifisering og signering kan vi foreta sikker kundeidentifisering og kundene slipper å måtte legitimere seg med pass og fylle ut papirer. – Kundene som kommer til oss, vil dermed uansett når på døgnet de måtte ønske det alltid kunne få opprettet en avtale eller få signert en kontrakt. Vi kan være sikre på at det er riktig person som foretar avtaleforholdet. Tidsmessig vil dette også føre til store besparelser for oss og kunden i saksbehandlingen, sier Anne Jørgensen. Tidligere skjedde disse prosessene på papir og ble behandlet manuelt og krevde gyldig legitimasjon som kundeidentifisering. Med denne løsningen vil prosessen skje elektronisk og kunden vil identifisere seg ved hjelp av BankID. Kunden slipper dermed å vente på postgang og tid til saksbehandling. Alt skjer ”der og da” elektronisk i løpet av den tiden kunden selv benytter på avtaleforholdet. – Vår markedsstrategi og internasjonale satsning lover godt for et videre samarbeid med BBS også for det internasjonale markedet, sier Jørgensen.