Oslo kommune tilbyr nå eFaktura ved betaling av kommunale tjenester

Den 25. mai iverksetter Oslo kommune en kampanje for å få innbyggerne til å ta i bruk eFaktura istedenfor å motta papirfaktura i postkassen. 21 virksomheter og 15 bydeler omfattes av kampanjen. – Byens innbyggere får bedre service og kommunen sparer porto- og papirutgifter, sier finansbyråd Stian Berger Røsland.

Gjennom kampanjen vil alle innbyggere i Oslo som bruker kommunens tjenester som bl.a SFO, barnehager og hjemmetjenester, få tilbud om å gå over til eFaktura. Det vil også kunne være ekstra ”lønnsomt” for innbyggerne å melde seg på eFaktura i månedene fremover, fordi kommunen kjører en konkurranse for de som tegner eFaktura-avtale. Dette for å stimulere til økt bruk av eFaktura. Konkurranseinformasjonen finnes på www.oslo.kommune.no, virksomhetenes hjemmeside og på www.eFaktura.no. - Vi er glade for at Oslo kommune har valgt eFakturaløsningen og nå er klar for å tilby publikum et enda enklere og mer miljøvennlig betalingsalternativ gjennom å få regningen sendt rett i nettbanken istedenfor i postkassen, sier salgssjef Tove Havn Skorge i BBS. - Nordea gratulerer Oslo kommune med at de tar i bruk eFaktura for brukerne av det kommunale tjenestetilbudet, sier Senior Cash Management Adviser Per Sannerud i Nordea Bank Norge. Vi forventer at dette vil gi kommunen flere fornøyde brukere og samtidig gi en økt effektivitet i den kommunale service- og tjenesteproduksjonen. eFaktura-tjenesten er et steg i riktig retning når det gjelder kommunens målsetning om å tilby elektroniske tjenester overfor brukerne. Markedskampanjen er et samarbeid mellom Oslo kommune, BBS og Nordea. Nå kan man for første gang benytte eFaktura til alle regninger fra kommunen, - som for eksempel barnehage, SFO, kommunale avgifter, hjemmetjenesten m.fl. Fordeler med eFaktura: Miljøvennlig - Du mottar regningene rett i nettbanken istedenfor i postkassen, og sparer miljøet for unødvendig papir. Du slipper å taste KID - eFakturaen er ferdig utfylt med KID-, kontonummer og beløp. Det eneste du trenger å gjøre når du skal betale i nettbanken er å godkjenne regningen. Bedre oversikt - eFakturaene lagres i nettbanken din og du har til enhver tid oversikt over betalte og ubetalte regninger. Du kan også velge å bli varslet på e-post hver gang du mottar en ny eFaktura i nettbanken. Bedre kontroll. - Alltid full oversikt i nettbanken, eFakturaen fremkommer som en vanlig faktura med spesifikasjoner m.m. Du godkjenner eFakturaen for betaling i nettbanken, og kan som vanlig endre beløp, hvilken konto som skal belastes og forfallsdato på regningen skulle du ha behov for det. Betal hvor du vil - Fordi regningene sendes elektronisk til nettbanken din, er du ikke avhengig av postkassen, når du for eksempel er ute og reiser.

Tags: