Omsetningsvekst og sterke resultater fra Telio

Oslo, 18.august 2011

- Driftsresultat på 23.5 millioner kroner i 2. kvartal

Telio fortsetter å levere sterke resultater, og befester dermed posisjonen som en ledende leverandør av aksessuavhengig bredbåndstelefoni. Telio økte kundebasen med 1695 netto nye kunder i 2. kvartal. Omsetningen i 2. kvartal endte på 97,2 millioner kroner, en økning fra 95,7 millioner kroner i samme kvartal i fjor.

Vi er godt fornøyd med vekst i omsetning og fortsatt god lønnsomhet i 2. kvartal. Bruttomarginen på 65,5% er meget sterk og bekrefter den underliggende lønnsomheten i vår forretningsmodell. I tillegg er det gledelig å se en positiv utvikling i vårt hjemmemarked både for privat- og bedriftsmarkedet med ny ”all-time-high” i salg til bedriftsmarkedet i juni, sier Eirik Lunde, administrerende direktør i Telio Holding ASA.

Videresalgsavtale med Call Norwegian

En viktig hendelse i kvartalet var avtalen med Call Norwegian om videresalg av mobile IP-telefonitjenester. Norwegian har som første flyselskap lansert internett om bord på europeiske flygninger, og vil gjennom avtalen med Telio tilby mobile IP-telefonitjenester til sine passasjerer i inn- og utland. Tjenestene er basert på Telios velrennomerte teknologiplattform, som innebærer en høy brukeropplevelse med HD lyd og høykvalitets videokommunikasjon.

Vi er svært fornøyd med å kunne annonsere denne samarbeidsavtalen. Norwegian har allerede som første europeiske flyselskap lansert internett i sine fly. Denne avtalen viser at de ser verdien av å tilby "over the top" tjenester til sine kunder. Avtalen er en a nerkjennelse av Telios fremragende teknologiske plattform og viser mulighetene som finnes for videresalg av Telios tjenester. Den er samtidig et viktig skritt fremover for å utvide distribusjon og bruk av IP-telefoni på en ny og spennende måte," sa administrerende direktør Eirik Lunde i Telio Holding ASA.

Nye prisplaner i Norge

I mai lanserte Telio et sett med nye prisplaner for det norske markedet. De nye priplanene vil være mer attraktive for både privat- og bedriftsmarkedet, og vil gjøre Telio enda mer konkurransedyktig i det norske telekommarkedet. Selskapet har mottatt positiv respons fra markedet på de nye prisplanene.

Telio fortsetter å vokse utenfor Norge. Virksomheten i Nederland har hatt en særlig sterk vekst og selskapet har nå en kundemasse i Nederland på 45000 abonnenter. Netto økning i antall kunder i Nederland var 1483, mens økningen var på 76 kunder i Danmark og 205 kunder i Sveits i 2. kvartal.

Sterke finansielle resultater

I andre kvartal 2011 oppnådde Telio-konsernet en omsetning på 97,2 millioner kroner mot 95,7 millioner kroner i samme periode i fjor. EBITDA var 33,2 millioner kroner (34,2 % EBITDA margin) sammenlignet med 34,3 millioner kroner i samme kvartal i fjor (35,8 % EBITDA margin). Driftsresultatet ble 23,5 millioner kroner mot 24,1 millioner kroner i andre kvartal 2010.

(Se separat kvartalsrapport og markedspresentasjon for Q2 2011 på http://www.telioholding.no/investor_relations/reports_presentations)

E-post:
eirik.lunde@telio.no