Telio inngår videresalgsavtale med Call Norwegian

Oslo, 25. mai 2011

Telio har inngått en videresalgsavtale på mobile IP-telefonitjenester med Call Norwegian. Call Norwegian er et helheid datterselskap av Norwegian Air Shuttle ASA, som er et skandinavisk lavprisflyselskap.

Norwegian har som første flyselskap lansert internett om bord på europeiske flygninger, og vil gjennom avtalen med Telio tilby mobile IP-telefonitjenester til sine passasjerer i inn- og utland.  Tjenestene er basert på Telios velrennomerte teknologiplattform, som innebærer en høy brukeropplevelse med HD lyd og høykvalitets videokommunikasjon.

Norwegian fløy i fjor 13 millioner passasjerer og er med det den tredje største lavpris aktøren i Europa. De reisende vil kunne benytte mobile IP telefonitjenester på flyplasser, Norwegian sine WiFi soner, andre tilgjengelige Wifi soner og 3-4G nettverk.

Norwegian har søkt i markedet for å finne en partner til å tilby IP-telefoni tjenester. Telio med sin høyt annerkjente teknologiske plattform og innovative ”over the top” tjenester har innfridd Norwegians krav og behov. Tjenestene skal etter planen tilbys Norwegians kunder fra september 2011.

“Vi er svært fornøyd med å kunne annonsere denne samarbeidsavtalen. Norwegian har allerede som første europeiske flyselskap lansert internett i sine fly. Denne avtalen viser at de ser verdien av å tilby ”over the top” tjenester til sine kunder. Avtalen er en anerkjennelse av Telios fremragende teknologiske plattform og viser mulighetene som finnes for videresalg av Telios tjenester. Den er samtidig et viktig skritt fremover for å utvide distribusjon og bruk av IP-telefoni på en ny og spennende måte,” sier administrerende direktør Eirik Lunde i Telio Holding ASA.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Adm. direktør Eirik Lunde, Telio Holding ASA, +47 4809 6964

Kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik, Norwegian, +47 9755 4344