NEW LOOK OG MER TEKNOLOGI FOR STERKT OPPGRADERT MICRA

• Sprek new look for nye Micra
  • Helt ny utvendig styling foran og bak
  • Nytt interiør med høy kvalitet
  • Innovative tekniske funksjoner inkludert Nissan Connect
  • Den tredje mestselgende Nissan-modellen i Europa

Micra, en av de viktigste modellene i Nissans historie, kommer nå med en serie forbedringer og oppgraderinger. Endringene omfatter så mye at de går langt utover det som vanligvis omfattes i en facelift. Og selv om den nye modellen bygger på den populære fjerde generasjon av bybilen, kaller Nissan den for «nye Micra».

Så vel som helt nytt utseende foran og bak - med endringer i karosseriet - har nye Micra fått en betydelig oppgradering av interiøret. Det er ny teknologi, ny midtkonsoll, nye interiørdetaljer, samt audio-USB- og Aux-in-porter. Avhengig av versjonen er det en helt ny kommunikasjonsenhet med en ny radio og nyeste generasjon navigasjonssystem med berøringsskjerm som nå også har fått en større skjerm.

Nissan har også utvidet mulighetene for å personliggjøre Micra, som er designet for å gi eieren mulighet til å skape sin helt unike Micra. Endringene, som sammen med modellens kritikerroste ytelse og kjøreegenskaper, styrker appellen til Nissans minste bil. I sitt hjerte er likevel nye Micra tro mot det designet som skapte den populære småbilen da den originale Micraen ble lansert for 30 år og mer enn seks millioner eksemplarer siden.

Nye Micra er ikke bare like morsom å kjøre og takket være sin lille svingradius, enkel å parkere, men den er også en av de mest avanserte småbilene på markedet. Blant funksjonene er dens effektive turbomatede bensinmotor med direkte innsprøyting (DIG-S), dens innovative, rimelige og hjelpsomme "parkeringsmåling" (Parking Slot Measurement) som hjelper føreren med å parkere på steder der det er liten plass, samt I-Key som leverer både nøkkelfri adgang til bilen og nøkkelfri start.

Med sitt nye utseende, omfattende forbedringer og kvalitetsoppgraderinger vil nye Micra bygge på suksessen til den nåværende Micraen som ble introdusert på det europeiske markedet for tre år siden. Micra er den tredje mestselgende Nissan-modellen i Europa etter Qashqai og Juke.

«Nye Micra kan vise til et stort antall betydelige endringer sammenliknet med dagens Micra og bidrar til at vårt tilbud i B-segmentet sannsynligvis er det mest komplette i bransjen. Sammen sikrer nye Micra, nye Note (som kommer senere i år), og Juke at det er en Nissan for alle i dette viktige markedssegmentet. Og siden hver enkelt av dem er dramatisk ulik den andre er det svært lite overlapp mellom disse modellene. «Med tre tiårs tradisjon bak seg vil Nye Micra fortsette å understøtte hele Nissans modellutvalg... den er kanskje liten, men vi er meget stolt av Micra og alt det den står for,» sa Jacek Gorski, Administrerende direktør i Nissan Nordic Europe.

Kontakt:

Marina Maneas Bakkum, Informasjonssjef, Nissan Norge, 90 02 13 43, mmaneasbakkum@nissan-europe.com

Taina Erkkilä, Communications director, Nissan Nordic Europe Oy, 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/no

Om Nissan Europe

Nissan har en av de mest omfattende aktivitetene i Europa av noen av de oversjøiske bilprodusentene og har mer enn 16 000 ansatte innenfor lokalt basert design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salgs- og markedsføringsoperasjoner. I fjor produserte Nissans produksjonsanlegg i Storbritannia, Spania og Russland mer enn 695 000 biler inkludert mini-MPVer, prisvinnende crossovere, SUVer og nyttekjøretøyer. Nissan tilbyr nå 24 ulike og innovative produkter for salg i Europa og er posisjonert til å bli det viktigste japanske merket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 165 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland. www.nissan.no