Bystyret i Tallin velger lån fra Nordea

Bystyret i Tallin velger lån fra Nordea Bystyret i Tallinn har bekreftet at det vil oppta det budsjetterte lånet på EUR 25 millioner fra Nordea Bank i inneværende år. Nordea tilbød de mest fleksible og beste lånebetingelser Lånet er på fem år med en rente bundet til 6 måneders Euribor. Lånebetingelsene gir bystyret ett års avdragsfrihet før tilbakebetalingen starter i det andre året av låneperioden. I den første runden ga til sammen ti lokale og utenlandske banker inn tilbud. Fire banker, Nordea, HypoVereinsbank, Bayerische LB/LB Kiel og Sampo, ble bedt om å komme med et endelig tilbud. For mer informasjon: Juhani Seilenthal, Nordea Bank Estonia, tel. +372 6283 200 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, tel. +358 9 165 42652 Nordea er det ledende finanskonsernet i Norden og Østersjøområdet, og virksomheten drives gjennom fire forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management & Life, og General Insurance. Nordeagruppen har nesten 11 millioner kunder, 1 245 bankfilialer og 125 forsikringskundesentre i 22 land. Nordeagruppen er en verdensleder innen nettbank, med nesten 3 millioner nettbankkunder. Nordeaaksjen er notert i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00260/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com