Christian Steffensen ny kommunikasjonsdirektør i Nordea

Christian Steffensen (42) blir ny kommunikasjonsdirektør for Nordeas norske virksomhet.

Steffensen har det siste året vært pressesjef med ansvar for ekstern kommunikasjon i Nordea.

- Christian Steffensen har vist seg som faglig dyktig og initiativrik, med evne til å skape synlighet for Nordea og bankens strategi. Vi er svært glade for at han tar utfordringen med å lede kommunikasjonsarbeidet for Nordea i Norge, sier Sara Helweg-Larsen, leder for Group Communications i Nordea.

- Dette er en spennende mulighet, i en spennende tid. Som Nordens største bank har Nordea en viktig rolle i samfunnet, både blant privatkunder og for næringslivet. Det å drive bank er i endring, og Nordea jobber daglig med å skape bedre og enklere kundeopplevelser gjennom digitalisering. Jeg gleder meg til å starte i den nye jobben, sier Christian Steffensen.

Før han startet i Nordea, har Steffensen arbeidet som reporter i TV2 og i NRK Dagsrevyen. Han har bachelorgrad i Communications fra University of Newcastle, samt en mastergrad i Management fra Handelshøyskolen BI.

Steffensen begynte i sin nye stilling 1. juni. Han overtar etter Unni Strømstad som går til Evry.

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com