Clarification of quote in media

Nordea’s CEO Christian Clausen was today quoted in Bloomberg saying that Nordea will reduce the number of employees by ten percent over a couple of years’ time.

The ten percent are the total in the adaptation programme to new regulation that Nordea launched fifteen months ago. Out of the mentioned ten percent, more than seven percent has already been achieved by the reduction of employees by 2,500 people since the second quarter in 2011.

The remaining reduction will be gradually achieved the coming years following the increased efficiency that new technology and changed customer behavior make possible. The ambition is to manage most of this reduction via natural turn-over, including retirements.

For further information:
Jan Larsson, Head of Group Identity & Communications, +46 8 614 7916 (or +46 70 593 34 12)

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com