Clarification of quote in media

Nordea’s CEO Christian Clausen was today quoted in Bloomberg saying that Nordea will reduce the number of employees by ten percent over a couple of years’ time.

The ten percent are the total in the adaptation programme to new regulation that Nordea launched fifteen months ago. Out of the mentioned ten percent, more than seven percent has already been achieved by the reduction of employees by 2,500 people since the second quarter in 2011.

The remaining reduction will be gradually achieved the coming years following the increased efficiency that new technology and changed customer behavior make possible. The ambition is to manage most of this reduction via natural turn-over, including retirements.

For further information:
Jan Larsson, Head of Group Identity & Communications, +46 8 614 7916 (or +46 70 593 34 12)

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com