Finansiell kalender for 2003

Finansiell kalender for 2003 Nordea vil offentliggjøre sine finansielle rapporter for 2003 på følgende datoer: 19. februar - årsberetning for 2002 7. mai - kvartalsrapporten for 1. kvartal 20. august - kvartalsrapporten for 2. kvartal 29. oktober - kvartalsrapporten for 3. kvartal Pressekonferansene avholdes i Stockholm hos Nordea, Smålandsgatan 24. Pressekonferansene vil overføres via Internett på www.nordea.com, og presentasjonsmateriell vil også være tilgjengelig på www.nordea.com. Presentasjoner for analytikere vil holdes på de ovennevnte dagene i Stockholm hos Nordea, Smålandsgatan 24, og internasjonale telefonkonferanser for analytikere vil finne sted senere på ettermiddagen. Presentasjonsmateriell vil være tilgjengelig på www.nordea.com. Foreløbige klokkeslett på de gjeldende dagene er: 19. februar pressekonferansen 12.30 CET - analytikerkonferansen 15.00 CET telefonkonferansen 17.00 CET 7. mai pressekonferansen 10.00 CET - analytikerkonferanse 13.00 CET telefonkonferansen 16.00 CET 20. august pressekonferansen 12.30 CET - analytikerkonferansen 15.00 CET telefonkonferansen 17.00 CET 29. oktober pressekonferansen 12.30 CET - analytikerkonferansen 15.00 CET telefonkonferansen 17.00 CET Invitasjoner med mer detaljinformasjon vil bli sendt ut før hver dato og vil også være tilgjengelig på Nordeas hjemmeside. Ordinær generalforsamling Nordeas ordinære generalforsamling finner sted 24. april. For mer informasjon: Sigurd Carlsen, leder av Investor Relations, +46 8 614 7852 Erik Evrén, leder av Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/22/20030122BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/22/20030122BIT00280/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com