Frans Lindeløw - ny leder av Nordea Securities

Frans Lindeløw - ny leder av Nordea Securities Nordea Securities har ansatt Frans Lindeløw som leder av virksomheten. Frans Lindeløw, som er 40 år, har rundt 15 års erfaring fra internasjonal bankvirksomhet når han tiltrer sin stilling i Nordea Securities 2. september. Han kommer fra HSBC London der han har vært Managing Director and Head of European Equities. Frans Lindeløw har også ledet HSBCs Stockholms kontor, vært Vice President for Institutional Sales (derivater og aksjehandel) i Salomon Brothers London, og hatt forskjellige stillinger innen finanssektoren i og utenfor Skandinavia. Frans Lindeløw tok siviløkonomeksamen ved universitet i Stockholm i 1985. Nordea Securites tilbyr investeringsbank-tjenester gjennom sine kontorer i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Storbritannia og USA. Rundt 600 medarbeidere tilbyr sektorbaserte aksjeanalyser, aksjesalg og - handel samt corporate finance. Nordea Securities er en del av Nordeas forretningsområde Corporate and Institutional Banking. For mer informasjon Markku Pohjola, leder av Corporate and Institutional Banking, +358 9 165 42245 Erik Evrén, leder av Group Media Relations, +46 8 614 8611 Nordea er det ledende finanskonsernet i Norden og Østersjøområdet, og virksomheten drives gjennom tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management & Life og betjener mer enn 10 millioner kunder. Konsernet har 1 245 bankkontorer, en rekke telefon- og nettbanktjenester og er representert i 22 land. Nordea- konsernet er en verdensleder innen nettbank, med 3,1 millioner nettbankkunder. Nordea-aksjen er notert i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00360/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com