Generalforsamling i Nordea 24. april 2003

Generalforsamling i Nordea 24. april 2003 Styret i Nordea AB (publ) innkaller i dag til ordinær generalforsamling torsdag 24. april 2003 kl. 14.00 svensk tid i Aula Magna, Stockholms universitet, og med mulighet for aksjonærer til å delta på generalforsamlingen kl 14.00 dansk tid i Bella Center i København og kl 15.00 finsk tid i Finlandiahuset i Helsingfors via telekommunikasjon. Innkallingen til generalforsamlingen blir offentliggjort i Dagens Nyheter, Post- och Inrikes Tidningar, Svenska Dagbladet, Berlingske Tidende, Jyllands-Posten, Statstidende, Helsingin Sanomat og Hufvudstadsbladet og er tilgjengelig på Nordeas hjemmeside www.nordea.com. For mer informasjon Erik Evrén, leder av Group Media Relations, + 46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00070/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com