Gjenkjøp av egne aksjer

Gjenkjøp av egne aksjer Styret i Nordea AB (publ) vedtok i dag, innenfor rammen av autorisasjonen gitt av generalforsamlingen, at selskapet vil kjøpe tilbake maksimalt 30 millioner av sine egne aksjer (tilsvarende ca. 1 % av alle aksjene i selskapet). Slike anskaffelser kan gjøres før neste års generalforsamling. Kjøpene vil bli foretatt på børsene i Helsinki, København eller Stockholm innenfor det registrerte kursintervallet på de gjeldende børsene til enhver tid, når intervallet anses for å være mellom høyeste kjøpskurs og laveste salgskurs. Formålet med anskaffelsen av egne aksjer er å skaffe selskapet sikring vedrørende sitt incentivprogram. Effekten av tilbakekjøpet på selskapets resultat pr. aksje og på avkastning på egenkapital vil være marginalt positiv. Samlet antall utstedte aksjer er i øyeblikket 2 982 millioner." For ytterligere informasjon: Arne Liljedahl, CFO, +46 8 614 7996 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 eller +46 70 204 9878 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01060/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01060/bit0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com