Group CFO Heikki Ilkka forlater Nordea

Heikki Ilkka, Group CFO og leder av Group Finance & Treasury, har besluttet å forlate Nordea og gå tilbake til revisjon og EY (Ernst & Young) som partner. Heikki har vært ansatt i Nordea siden april 2015 og har siden januar 2016 hatt stillingen som Group CFO. Heikki avslutter sitt ansettelsesforhold i Nordea innen utgangen av første kvartal 2018.

- Det er aldri lett å se erfarne og betrodde kollegaer slutte hos oss. Heikki har bidratt betydelig til transformasjonen av Finance og forlater et solid team som jeg er overbevist vil levere på vår svært ambisiøse agenda, sier Nordeas konsernsjef Casper von Koskull.

Det er igangsatt en prosess med å finne en ny Group CFO i Nordea Bank AB (publ).

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef, +47 99767996

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com