Group CFO Heikki Ilkka forlater Nordea

Heikki Ilkka, Group CFO og leder av Group Finance & Treasury, har besluttet å forlate Nordea og gå tilbake til revisjon og EY (Ernst & Young) som partner. Heikki har vært ansatt i Nordea siden april 2015 og har siden januar 2016 hatt stillingen som Group CFO. Heikki avslutter sitt ansettelsesforhold i Nordea innen utgangen av første kvartal 2018.

- Det er aldri lett å se erfarne og betrodde kollegaer slutte hos oss. Heikki har bidratt betydelig til transformasjonen av Finance og forlater et solid team som jeg er overbevist vil levere på vår svært ambisiøse agenda, sier Nordeas konsernsjef Casper von Koskull.

Det er igangsatt en prosess med å finne en ny Group CFO i Nordea Bank AB (publ).

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef, +47 99767996

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com