Helena Andreas ny markeds- og kommunikasjonsdirektør i Nordea

Helena Andreas er utnevnt til leder for den nye enheten Group Marketing and Communications i Nordea. Hun tiltrer 1. juni.

Helena Andreas kommer fra stillingen som leder av Retail Management i Vodafone Group i London. Før dette har hun hatt lederstillinger innen markedsføring og salg i Tesco UK og har jobbet for Accenture i Sverige.

I Nordea skal hun lede den nye enheten Group Marketing and Communications og vil rapportere til konsernsjef Christian Clausen. Den nye enheten består av de tidligere enhetene Group Marketing, Group Identity & Communications, og CSR.

Claus Christensen, som har fungert som leder for Group Identity & Communications det siste året, er utnevnt til ny leder for Group Identity & Communications med virkning fra 1. juni.

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com