Jan Larsson forlater Nordea

Jan Larsson, leder av Group Identity & Communications i Nordea, har akseptert et tilbud om å bli assisterende partisekretær for Sosialdemokratene i Sverige og ansvarlig for partiets valgkamp.

- Jeg vil takke Janne for hans bidrag til å forme fremtidens relasjonsbank gjennom å utvikle Nordeas kommunikasjon både internt og eksternt. Jeg ønsker ham lykke til videre, sier Nordeas konsernsjef Christian Clausen.

Claus Christensen, som i dag leder Strategy and Coordination-enheten i Group Identity & Communications, tar over Jan Larssons ansvarsområder og blir fungerende kommunikasjonsdirektør med virkning fra i dag. Jan Larsson har vært kommunikasjonsdirektør i drøyt fire år og blir i Nordea frem til 1. september for å sikre en god overføring av arbeidsoppgaver og ansvar.

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, tlf. 40200210

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com