Jan Larsson forlater Nordea

Jan Larsson, leder av Group Identity & Communications i Nordea, har akseptert et tilbud om å bli assisterende partisekretær for Sosialdemokratene i Sverige og ansvarlig for partiets valgkamp.

- Jeg vil takke Janne for hans bidrag til å forme fremtidens relasjonsbank gjennom å utvikle Nordeas kommunikasjon både internt og eksternt. Jeg ønsker ham lykke til videre, sier Nordeas konsernsjef Christian Clausen.

Claus Christensen, som i dag leder Strategy and Coordination-enheten i Group Identity & Communications, tar over Jan Larssons ansvarsområder og blir fungerende kommunikasjonsdirektør med virkning fra i dag. Jan Larsson har vært kommunikasjonsdirektør i drøyt fire år og blir i Nordea frem til 1. september for å sikre en god overføring av arbeidsoppgaver og ansvar.

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, tlf. 40200210

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com