K-Bank oppgradert til Aa3 av Moody's

K-Bank oppgradert til Aa3 av Moody's Christiania Bank og Kreditkasse ASA (K-Bank er fra 6. juli 2001 blitt tildelt en Aa3 langsiktig rating fra Moody's Investors Service, oppgradert fra A1. K-Bank, som utgjør den norske bankvirksomheten innen Nordeagruppen, fikk også bekreftet sin B-rating av bankens finansielle styrke med positive utsikter. Den langsiktige ratingen for gjelden til Norgeskreditt, K-Banks datterselskap for finansiering av næringseiendom, ble oppgradert til A1 fra A2. Utsiktene for de langsiktige ratingene for både K-Bank og Norgeskreditt er stabile. Moody's uttaler at oppgraderingen er basert på den høye graden av integrasjon som har funnet sted mellom K-Bank og Nordea etter fusjonen - støttet av Nordeas positive renommé for bankkonsolidering i Norden. For ytterligere informasjon: Sigurd Carlsen, Investor Relations, + 46 8 614 7852 www.moodys.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00470/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00470/bit0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com