Kvartalsrapport januar - mars 2001

Kvartalsrapport januar - mars 2001 Sterkt resultat fra kjerneområdene · Driftsresultat EUR 555 millioner, opp 17 % fra fjerde kvartal 2000 · Egenkapitalrentabilitet eksklusive goodwill 19,7 % · Beste resultat noen gang eksklusive investeringer · Fortsatt vekst i netto renteinntekter · Netto provisjonsinntekter kun litt lavere til tross for markedsturbulens · Kostnader ned 10 % justert for CBK · Utlånstap fortsatt lave på 0,14 % · Integrasjonsprosessen fortsetter etter planen · Solo-konseptet introdusert i Danmark, mer enn 100 butikker har meldt seg på · Økt europeisk salg av Nordea-fond · ArosMaizels omdøpes til Nordea Securities · Fusjonsprosessen startet for Nordeas to banker i Polen · Divisjon Shipping, Offshore & Oil Services etablert · Høydepunkter fra virksomheten · 2,3 millioner e-kunder · Mer enn 7,0 millioner regninger betalt over Internett pr. måned, opp 13 % siden desember · Retail Banking: Driftsresultatet opp til EUR 458 millioner · Corporate and Institutional Banking: Driftsresultat opp til EUR 140 millioner · Midler til forvaltning: Positiv netto inngang, men negativ markedsutvikling reduserte midler til forvaltning til EUR 97 milliarder · General Insurance: Forbedret teknisk resultat, men investeringsinntekter negativt påvirket av svake aksjemarkeder · ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00600/bit0001.doc The full report http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00600/bit0001.pdf The full report

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com