Mads G. Jakobsen nytt medlem av konsernledelsen

Mads G. Jakobsen, nestleder i Retail Banking, er utnevnt til nytt medlem av konsernledelsen.

Mads G. Jakobsen har jobbet i Nordea i 25 år, siden mars 2014 som nestleder i Retail Banking. Han har tidligere hatt en rekke lederstillinger i Markets i Wholesale Banking, sist som leder for FICC (Fixed Income, Currencies and Commodities).

- Jakobsen har demonstrert sterkt lederskap og solid kompetanse gjennom hele sin karriere i Nordea. Hans erfaring og kunnskap vil være av stor verdi for arbeidet i konsernledelsen, sier konsernsjef Christian Clausen.

Mads G. Jakobsen er også landsjef i Danmark.

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Informasjonen i denne pressemeldingen er i overensstemmelse med svensk lov (1991:980) om handel med finansielle instrumenter og/eller svensk lov (2007:528) om verdipapirmarkedet.

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com