Mads G. Jakobsen utnevnt til nestleder i Retail Banking

Mads G. Jakobsen, som nå leder FICC i Wholesale Banking, begynner som nestleder i Retail Banking den 1. april.

Den nye nestlederen skal sammen med leder for Retail Banking, Lennart Jacobsen, lede forretningsområdet som har 18.000 medarbeidere og over 10 millioner kunder. Som en del av nestlederrollen vil Mads G. Jakobsen få ansvaret for bedriftsmarkedet i Retail Banking.

Mads G. Jakobsen kommer fra stillingen som leder for FICC (Fixed Income, Currencies and Commodities) i Markets i Wholesale Banking. Han har jobbet i Nordea i 25 år.

- Mads har i stor grad bidratt til utviklingen av Nordens sterkeste Markets-virksomhet i nært samarbeid med bedriftsenhetene i Wholesale- og Retail Banking. Hans erfaring, kompetanse og lederskap vil utfylle og styrke Retail Banking i det arbeidet som ligger foran oss, sier leder for Retail Banking, Lennart Jacobsen.

Som en del av nestlederrollen vil Mads G. Jakobsen få ansvaret for bedriftsmarkedet i Retail Banking med 500.000 kunder og EUR 83 milliarder i utlån.

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 402 00 210

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com