Nå kan du betale regninger via Facebook Messenger

Som første bank i Norden lanserer   nå Nordea   i samarbeid med Nets   den   første banktjenesten   via   Facebook   Messenger.

Første tjeneste ut er regningsbetaling. Med kun noen tastetrykk kan du betale eFakturaer i Facebook Messenger,
  hvor og når som helst.

- Å betale regninger har aldri vært gøy,   men nå  gjør vi det i hvert fall veldig enkelt for kundene våre å betale regninger på en   plattform de aller fleste allerede er på,   sier   John Sætre, leder for personmarkedet   i Nordea Norge.

Betaling av eFaktura er en helautomatisert tjeneste som skjer via chat med en robottjeneste i Facebook Messenger . Betaling i Facebook Messenger er en sikker løsning. Du logger deg inn med   BankID   første gang, og deretter kan du bruke samme PIN-kode som du har opprettet i mobilbanken. I   Facebook   Messenger vil du enkelt kunne bekrefte, se og endre dine   eFakturaer .

- Dette er en ny måte for kundene å betale på. Nå tester vi løsningen, og   hvis kundene liker denne plattformen for betaling, er det naturlig at vi vil se på   hvordan vi kan utvikle kanalen videre, sier John Sætre.

- Med denne tjenesten ønsker Nordea å gjøre bank enklere for deg som kunde. Nå kan du betale regninger når og hvor som helst uten å forlate favorittmediet ditt , sier Sætre

Dette er en ny kanal
  og mulighet,  og du vil fortsatt kunne betale eFakturaer   i mobilbanken eller nettbanken   om du ønsker det.

- For å bidra til fortsatt suksess og en videreutvikling av   eFaktura har det vært viktig for oss å jobbe for at   eFaktura   skal være tilgjengelig i alle kanaler. Vi jobber hele tiden med å utvikle innovative løsninger som skal være tilgjengelige i de kanalene   forbrukerne ønsker, sier Tom Scharning, Senior Vice President i Nets.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef i Nordea Norge,
  tlf   99 76 79 96
Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf. 915 39 846

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com