Nordea Bank Polska får pris for e-banking og kundevennlighet

Nordea Bank Polska får pris for e-banking og kundevennlighet Nordeas e-banking konsept, som ble lansert i Polen i oktober, gjorde at Nordea Bank Polska fikk landets mest prestisjefylte IT-pris. Nordea Bank Polska Gdansk Branch ble utpekt som det mest kundevennlige kontoret i landet av det polske nasjonale handels- og industrikammeret (Polish National Chamber of Commerce and Industry). Polens IT-tidsskrifter Pckurier og Telenetforum ba eksperter og journalister velge vinneren av den årlige SIR 2001-prisen. Nordea Bank Polska begynte med gjennomføringen av det nye systemet på kontorene i 2001, og e-banking konseptet ble først lansert i oktober. Nordea har tidligere vært anerkjent som en markedsleder innenfor e- banking og har de to siste årene vunnet det britiske tidsskriftet "The Banker"s pris for "´Best Online Business Strategy". Polish National Chamber of Commerce and Industry, Polish-American Consultancy Fund for SMEs og Warszawas bankinstitutt ga prisen "The Entrepreneurs' Friendly Bank" til Nordea Bank Polska Gdansk Branch. "Det er veldig tilfredsstillende å se at medarbeidernes innsats og investeringene vi har gjort er blitt anerkjent", sier Thomas Neckmar, leder for Regional Bank Baltic and Poland. "Spesielt fordi vi nå har kontorer i de største polske byene og jobber hele tiden med å forbedre tjenestene til våre nordiske og polske kunder", slår han fast. For mer informasjon: Thomas Neckmar, leder for Regional Bank Baltic and Poland, +46 8 614 7930 Lena Höglund-Rosén, Group Media Relations, +46 8 614 6552 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00380/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00380/bit0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com