Nordea Estland åpner kontor i Pärnu

Nordea Estland åpner kontor i Pärnu Den estiske filialen til Merita Bank Plc, som er en del av Nordeagruppen, åpnet et nytt bankkontor i Pärnu i dag. Kontoret, som tilbyr et fullstendig utvalg av tjenester, bringer nye kreditt- og investeringsmuligheter til Pärnu. I henhold til Heldur Sass, lederen av Nordeas Päru-kontor, vil Nordeas tilstedeværelse i Pärnu gjøre banktjenester både mer lettvinte og mer tilgjengelige for kunder enn før. - Jeg tror at boliglån til en rente på 8,5 %, som Nordea for tiden tilbyr, vil i betydelig grad lage røre på eiendomsmarkedet i Pärnu. Bedrift- og personkunder vil få sjansen til å investere i store og pålitelige fond fra skandinaviske banker som investerer i Europa, sier Hr. Sass. Ved Pärnu-kontoret vil kunder kunne søke om lån, kassakreditt og garantier i alle valutaer. Kontrakter vedrørende de elektroniske banktjenestene innenfor Solo Multibank og nettbanktjenesten Solo Internet, samt telebanktjenester, kan inngås ved kontoret. Det er mulig å åpne kontoer, inngå kontrakter om korttjenester og å få utført andre banktjenester. Nordea Estland har to kontorer og to betjeningspunkter i Tallinn og ett i Tartu. Kontoret til Nordea Pärnu ligger i det nylig fullførte forretningssenteret Blauhaus. Pärnu-kontoret vil ha 5 medarbeidere. - Filialen til Merita Bank Plc., nå en del av Nordeagruppen, ble grunnlagt i 1995 og var den første utenlandske banken i Tallinn. De baltiske landene og Polen er de nye hjemmemarkedene for Nordea, og et meget viktig vekstområde i den nære fremtid, forteller Heikki Vitanen, nestleder for den regionale banken for de baltiske landene og Polen. For ytterligere informasjon: Heldur Sass, Nordea Estonia, Direktør for Pärnu-kontoret, tlf.: +37 44 81 020, e-post: heldur.sassnordea.com Signe Anton, Nordea Estonia, Sjef for Products and Markets i Merita Bank, tlf.: + 372 6 283 331 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00200/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00200/bit0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com