Nordea Estland åpner kontor i Pärnu

Nordea Estland åpner kontor i Pärnu Den estiske filialen til Merita Bank Plc, som er en del av Nordeagruppen, åpnet et nytt bankkontor i Pärnu i dag. Kontoret, som tilbyr et fullstendig utvalg av tjenester, bringer nye kreditt- og investeringsmuligheter til Pärnu. I henhold til Heldur Sass, lederen av Nordeas Päru-kontor, vil Nordeas tilstedeværelse i Pärnu gjøre banktjenester både mer lettvinte og mer tilgjengelige for kunder enn før. - Jeg tror at boliglån til en rente på 8,5 %, som Nordea for tiden tilbyr, vil i betydelig grad lage røre på eiendomsmarkedet i Pärnu. Bedrift- og personkunder vil få sjansen til å investere i store og pålitelige fond fra skandinaviske banker som investerer i Europa, sier Hr. Sass. Ved Pärnu-kontoret vil kunder kunne søke om lån, kassakreditt og garantier i alle valutaer. Kontrakter vedrørende de elektroniske banktjenestene innenfor Solo Multibank og nettbanktjenesten Solo Internet, samt telebanktjenester, kan inngås ved kontoret. Det er mulig å åpne kontoer, inngå kontrakter om korttjenester og å få utført andre banktjenester. Nordea Estland har to kontorer og to betjeningspunkter i Tallinn og ett i Tartu. Kontoret til Nordea Pärnu ligger i det nylig fullførte forretningssenteret Blauhaus. Pärnu-kontoret vil ha 5 medarbeidere. - Filialen til Merita Bank Plc., nå en del av Nordeagruppen, ble grunnlagt i 1995 og var den første utenlandske banken i Tallinn. De baltiske landene og Polen er de nye hjemmemarkedene for Nordea, og et meget viktig vekstområde i den nære fremtid, forteller Heikki Vitanen, nestleder for den regionale banken for de baltiske landene og Polen. For ytterligere informasjon: Heldur Sass, Nordea Estonia, Direktør for Pärnu-kontoret, tlf.: +37 44 81 020, e-post: heldur.sassnordea.com Signe Anton, Nordea Estonia, Sjef for Products and Markets i Merita Bank, tlf.: + 372 6 283 331 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00200/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00200/bit0002.pdf

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com